tiistai 10. kesäkuuta 2014

Ei mul oo aikaa olla itsestäni huolissaan

Taas on melkein kuukausi kulunut. Työt olen aloittanut läheisessä ravintolassa keittiön puolella ja tarjoilua hoitaen, ja viihdyn kyllä siellä. Nyt oon sitten melko naimisissa sen kanssa, viitenä päivänä viikossa iltavuoro. Porukka on onneksi erittäin mukavaa, pomot rentoja ja myös vapaiden saanti onnistuu että pääsen käymään jossain välissä kotonakin. Lisäksi pääsen hoitamaan koirakuumetta hetkeksi, sillä toinen pomoista lähtee kuukaudeksi reissuun, jonka ajan todennäköisesti asun heillä ja hoidan koiran ulkoilutukset. Eipähän ole pitkä työmatka silloin, sillä he asuvat siinä ravintolan vieressä. Toisaalta en välttämättä haluaisi kokonaista kuukautta siellä asua, mutta yhtälailla varmasti pystyn pitämään omaakin elämää yllä siinä samalla, se vain vaatii aikatauluttamista (ja jos esimerkiksi on hyväksyttävää, että joku joskus käy mun luona siellä kylässä, niin miksei)




Pääsykokeetkin oli ja meni. Biologian kokeen jätin välistä, sillä ei vain enää jaksanut keskittyä eläinlääkiksen tentin jälkeen yhtään mihinkään. Muutenkin biologian koetta edeltävä yö meni enempi vähempi heräillessä ja aamulla ylösnouseminen oli vaikeinta ikinä. Osa pääsykokeista tuntui menevän ihan kivasti, osa vähän vähemmän kivasti (esimerkiksi kotieläintieteeseen oli ehkä vähän turha mennä --en ollut lukenut kirjaa ollenkaan, vaan selailin sen aamulla bussissa, jonne olin juossut suurinpiirtein suoraan sängystä, niin että ehkä 50 sivua jäi katsomatta) mutta nyt ei auta kuin odottaa tuloksia. Ruotsiinkinhan mä laitoin paperit, mutta ei taida sinne tulla muuttoa ainakaan vielä. Ensimmäistä passin kopiotahan he eivät jostain syystä hyväksyneet, ja kun lähetin uuden oli se jo myöhässä (kun huomasin että minun pitää lähettää passin kopio uusiksi sinne, olin Oulussa ja passi Helsingissä), joten tuli viesti, että hakemukseni käsitellään jos vapaita paikkoja jää. Ärsyttää, mutta ei voi mitään. Toinen vaihtoehto olisi ollut maksaa lukuvuosimaksut, joihin ei todellakaan ole (osa-aika)työstä saatavalla palkalla varaa. Tai sitten se on vain alettava säästämään, sillä ehotettiinhan mulle sitäkin että hakisin Viroon, sinne pääsisi helposti sisälle, mutta se on myös kallista.




Tänään mulla on vapaapäivä. Nukuin pitkään (toisaalta myös valvoin aivan liian pitkään), luin hömppäkirjallisuutta aamupalan kanssa, nautin itsetehtyä appelsiini-lakkamehua, fiilistelen PistePistettä ja suunnittelen kirppisreissua Vantaan puolelle. Onneksi olen saanut tuon pyörän, en tiedä miten selviäisin ilman sitä kesän ajan, sen verran on tullut silläkin jo liikuttua.




Kuvat ovat suurin osa viime viikonlopun risteilyltä, mutta mahtuu joukkoon muutama muukin tällä välin otettu otos. :)

2 kommenttia:

  1. Huii mä ihan unohdin, että sulla on uus blogi kun olin vaan siellä vanhassa lukijana... Nyt jaksaa taas aktiivisemmin lukea/kommentoida/kirjoittaa itse kun itelläki vihdoin kone :3 on ollu aika puuduttavaa vaan puhelimella... Mutta niin kivannäkönen tääki blogi ja tykkään lukea näitä sun postauksia, meidän pitäis vaan taas nähdä! Puhuttiin viimeks, ettei anneta mennä yhtä pitkää aikaa näkemättä mutta taitaa olla taas menny jo kohta suunnilleen yhtä kauan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Heii huippua, oot kyllä aika sissi ku näinki kauan jaksoit pelkällä puhelimella :D

      No mutta niin pitäs! Onhan tässäki varmaan se pari kuukautta kohta siitäkin mennyt, en ees muista x) No eiköhän me vielä kesän aikana toivon mukaan ehitä näkemään! :D

      Poista